Voedingskaart Davitamon

Voedingsadvieskaart

Wat mag je niet eten als je zwanger bent?

Wij kunnen ons voorstellen dat er tijdens je zwangerschap veel op je af komt. Daarom willen wij je graag een handje helpen met de Davitamon Zwanger Voedingsadvieskaart. In de Davitamon Voedingsadvieskaart vind je een overzicht van producten welke je niet óf niet teveel mag eten tijdens je zwangerschap.

 

Meld je aan en ontvang de voedingskaart, een unieke korting en relevante updates:

  • Overzichtelijke voedingskaart direct op je mobiel en uit te printen voor op je koelkast 😉
  • Updates over unieke kortingen op Davitamon Mama & Baby producten
  • Relevante gezondheid updates in elke nieuwe fase van je zwangerschap

De voedingsadvieskaart: een overzicht wat je niet mag eten als je zwanger bent!

Sommige producten kun je tijdens de zwangerschap beter vermijden, om het risico op een voedselinfectie te verkleinen. Voedselinfecties zoals listeriose kunnen namelijk extra gevaarlijk zijn als je zwanger bent. Waar moet je rekening mee houden en wat mag je niet eten als je zwanger bent?

Vlees en vis tijdens de zwangerschap

Vlees dat niet goed doorbakken is kan bacteriën bevatten die schadelijk zijn voor je ongeboren kindje. Het wordt daarom afgeraden om rauw vlees te eten als je zwanger bent. Vis bevat bepaalde vetten die gezond voor je zijn. Net als bij vlees wordt het echter afgeraden om de vis rauw te eten. De sushi kun je dus beter even laten staan.

Kaas en ei tijdens de zwangerschap

Sommige kazen kunnen bacteriën bevatten die schadelijk voor je baby zijn als je zwanger bent. Zwangere vrouwen zijn meer vatbaar voor een bacterie zoals salmonella. Deze bacterie is voornamelijk te vinden in producten met rauw ei. Hoewel deze bacterie niet schadelijk is voor je baby, kun je hier zelf erg ziek van worden.

Kruiden tijdens de zwangerschap

In kruiden zitten aromastoffen. Deze stoffen kunnen, in grote hoeveelheden, schadelijk zijn. Er zijn verschillende keukenkruiden en kruidenpreparaten die mogelijk schade kunnen aanbrengen. Hoewel de kans relatief klein is dat het schade aanbrengt, is het raadzaam om hier voorzichtig mee te zijn.

Vegetarisch eten tijdens de zwangerschap

Als vegetariër kun je ook tijdens de zwangerschap afzien van vlees. Het is wel belangrijk om erop te letten dat je de juiste vitamines binnenkrijgt via je voeding.Door een gebrek aan bepaalde vitamines neemt de kans op afwijkingen bij de baby toe.