Voor het sporten

Voor het sporten is een goede voorbereiding essentieel. En dan hebben we het niet alleen over de juiste kleding en schoenen. Je kunt je lichaam ook voorbereiden door het extra ondersteuning geven voor het sporten.

Zorgen dat je alles binnenkrijgt

Als je sport vraag je meer van je lichaam. Daarom is het ook voor sporters extra belangrijk om alle vitamines en mineralen binnen te krijgen. Een gezonde gevarieerde voeding bevat in principe alle vitamines en mineralen. Maar het lukt niet iedereen iedere dag om gezond te eten. Ook sporters niet. Bij het sporten verdienen een aantal vitamines en het mineraal magnesium bijzondere aandacht. Daarnaast kan een aanvulling in de vorm van een supplement of sportvoeding kan dan zinvol zijn.

Mineralen voor sporters

Magnesium en sporten gaan goed samen want magnesium is goed voor de spieren. Het zorgt mede voor een goede werking van de spieren. Daarnaast ondersteunt magnesium je energieniveau. Lees hier welke voedingsmiddelen magnesium bevatten.

Vitamines voor sporters

De vitamines B2, B3, B5, B6, B11 en B12 dragen bij aan extra energie bij vermoeidheid. Lees hier meer over B-vitamines en energie. Vitamine C geeft extra weerstand bij lichamelijke inspanning.

Vitamine D & sport

Ook vitamine D verdient aandacht. Deze vitamine speelt een rol bij de botaanmaak en is goed voor de werking van de spieren. Daarnaast zorgt vitamine D mede voor een goede weerstand.