Nu 1+1 gratis bij Trekpleister. Bekijk actie

Tijdens het sporten

Als je gaat sporten verliest je lichaam vocht en belangrijke voedingsstoffen, zoals mineralen en zouten. Daarnaast verbruik je energie tijdens het sporten. Wanneer je veel zweet of sport met warm weer, kan het wel verstandig zijn om mineralen aan te vullen. Ook als je 1,5 uur intensief sport kan het verstandig zijn om te kiezen voor aanvulling. Tot die tijd heeft je lichaam voldoende aan het drinken van water.

Vocht en mineralen tijdens het sporten

Tijdens het sporten gaat het lichaam transpireren om de lichaamstemperatuur te reguleren. Hierdoor verlies je vocht en mineralen, waaronder magnesium. Magnesium helpt bij het handhaven van een normale balans in de vocht- en mineralenhuishouding van het lichaam. Daarnaast is magnesium goed voor het behoud van soepele spieren. Meer lezen over magnesium tijdens het sporten? Lees het hier!

Koolhydraten tijdens het sporten

Je lichaam verbruikt tijdens het sporten ook koolhydraten die leveren voor een flink deel van de energie die je nodig hebt.

Vitamines voor sporters

De vitamines B2, B3, B5, B6, B11 en B12 dragen bij aan extra energie bij vermoeidheid. Vitamine C draagt bij aan extra energie bij vermoeidheid en helpt bij een dagelijkse inname van 200 mg extra vitamine C naast de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid bij het behoud van een sterke weerstand tijdens en na het sporten. Het gunstige effect wordt verkregen bij een dagelijkse inname van 200 mg naast de aanbevolen dagelijkse inname van vitamine C (80 mg).